شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۴:۰۸

خرید 2 فروند شناور لایروب و یدک کش برای بندر آستارا

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل گروه بندری و دریایی کاوه و مجری طرح بندر آستارا از خرید 2 فروند شناور لایروب و یدک کش به این واحد بندری بمنظور توسعه امکانات و تبدیل آن به کانون مبادلات تجاری حوزه دریای خزر خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل محمدصادق کاوه روز سه شنبه در نشست خبری در بندر آستارا گفت: لایروب خریداری شده با نام جاده ابریشم با 200 تن ظرفیت لایه برداری در هر مرحله برای حفظ شش متر عمق آبخور بندر آستارا طراحی و ساخته شده و تردد ایمن کشتی‌های تجاری را امکانپذیر خواهد کرد. وی بیان کرد: یدک کش خریداری شده با نام درفش کاوه نیز با افزون بر یک هزار و 200 اسب بخار قدرت برای پهلودهی، جدا سازی کشتی‌ها و مشارکت در اطفاء حریق، امداد و نجات طراحی و ساخته شده است.

کاوه اظهار کرد: بخش خصوصی برای نخستین بار در تامین لایروب و یدک کش بندرهای ایران سرمایه گذاری ‌می‌کند و این شناورها به ارزش نزدیک به 500 میلیارد ریال به سفارش شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه در کارخانه کشتی سازی هلند طراحی و ساخته شده است. کاوه ادامه داد: بندر آستارا با سرمایه گذاری‌های انجام گرفته از سال 1391، سهم موثری در تجارت بین المللی یافته و با 205 متر اسکله فعال و 75 متر اسکله درحال ساخت، سالانه ظرفیت عملیات بندری و نگهداری یک میلیون تن کالا را دارد و تلاش ‌می‌کنیم به سه و نیم میلیون تن ارتقا یابد. او اظهار کرد: با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی این بندر، فعالیت‌های ارزش افزوده آن رونق خواهد گرفت و زمینه اشتغال، حمل و نقل و توسعه زیر ساخت‌های شهری فراهم خواهد شد.


 پایانه غلات بندر آستارا درحال ساخت است
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل گروه بندری و دریایی کاوه با بیان اینکه آستارا از موقعیت جغرافیایی ورود و حمل گندم به کشورهای همسایه برخوردار است، گفت: پایانه غلات آن با وسعتی بالغ بر 10 هکتار، 120 هزار تن ظرفیت سیلو و 2 باب انبار با شش هزار متر مربع مساحت در حال ساخت است. کاوه افزود: مرحله نخست آن با افزون بر 720 میلیارد ریال هزینه با مشارکت بخش خصوصی ایرانی و شرکای بین المللی ساخته ‌می‌شود و ظرف 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و در طرح جامع آن، احداث کارخانه آرد نیز تعریف شده است. وی بیان کرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر آستارا هزینه شده و برای تثبیت جایگاه آن در مبادلات بین المللی حوزه دریای خزر، حداقل یک هزار میلیارد ریال دیگر باید سرمایه گذاری شود و اتصال آن به راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان ضروری است و در صورت تحقق، آستارا را از بندرهای شمالی کشور متمایز خواهد کرد.

شرکت خصوصی خدمات بندری و دریایی کاوه از سال 1340 فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1387 در قراردادی 40 ساله با اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، طرح توسعه و راهبری بندر آستارا را بر عهده گرفته است. بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد شد و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد. شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.



  کد خبر : 4846
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :